۱۳۸۹ شهریور ۲۷, شنبه

دوازده سالش بود با دو متر قد

یه پسر دوازده ساله بود با قد یک و هفتاد و شیش / خیلی باهوش نبود اما احتمالا می تونست قهرمان تیم ملی بسکتبال شه / به وضوح بچه بود ، گاهی حتی گیج هم می زد / وقتی بهش نگاه می کردی حس می کردی لاقل هفده سالشه اما نبود / دستاش بزرگ بود یکم پشت لبش سبز شده بود اما ساده بود از اتاق تاریک هنوز می ترسید / از باباش هم می ترسید / مامانش هی تاکید می کرد که باید پزشکی بخونه / اما من فکر نمی کنم هیچ وقت بتونه / دنیاش نُت بوکی بود که جدیدن واسش خریده بودن و فیلم ها و دی وی دی ها و البته ماشین های باباش !
تا قبل از این هفته ی آخر که من به اجبار خونه شون باشم بهترین هم بازیش سگش بود / حالا منم ! بعد ظهرها فیلم می گیره و میاره و با هم می بینیم وسط اش اگه صحنه و موردی داشته باشه آخرش من و التماس می کنه که مامانش نفهمه ها ! من می خندم بهش / خیلی بازی های فکری بلد نیست اما دویدن و خوب بلده !
چند روز پیش من و صدا کرد و به محض برگردوندن سَرم یه گلابی پرت کرد تو صورتم / پهن کف ِ زمین شدم / اولش خندید / اومد رو سرم وقتی خون دید زد زیر گریه تا شب گریه کرد / ترسیده بود / کلا زیاد می ترسه / اما دیگه باهام شوخی نکرد!
یه صفحه براش درست کردم که عکس های مورد علاقه شو بزاره توش / اول عکس قهرمان ها رو گذاشته بود / اون روز مامانش گفته بود عکس دانشمندهارو بزاره بهتره ! دلم سوخت براش !
گاهی بهش فکر می کنم که احتمالا شاید دیگه نبینمش تا سال ها بعد / یا وقتی ببینمش که یه آدم دو متری بیست و چند ساله باشه / فکر نکنم پزشک خوبی بشه / اما ای کاش می تونست آدم ترسویی نباشه و به قول خودش قهرمان شه !  

۸ نظر:

  1. کاشکی و خیکی کاشکی های دیگر!

    پاسخحذف
  2. يه دوربين دم دستت باشه مستندساز خيلي خوبي مي شي

    پاسخحذف
  3. آخر سر نفهمیدیم دو متریه یا قراره دو متری بشه... :D

    پاسخحذف
  4. این دردناک هستش که یه بچه باید خواسته های خانوادشو راضی کنه...این یعنی سرکوب و کشتن تمام آرزوها و کشتن استقلال و قدرت تصمیم گیری...

    پاسخحذف
  5. اقعا گلابی رو زده تو صورتت و تو فقط نیگاش کردی؟اگه یه دونه میخوابوندی تو گوشش دیگهاز آیندش نمیترسیدی.
    شوخیدما....
    چه عجب یهچیزی نوشتی چه عجب دلتنگ بودم واست دعا کردم که حسش بیاد که بنویسی(دعا کردن منظورم این بود که از دلم گذشت منم از خدا خواستم چون یه سریا الکی میگن دعا کردیم ولی بعدا که تو یه تیکه پهن که غلت میزنی تازه دستت میاد طرف زر زده بابا)

    پاسخحذف
  6. سلام
    پست هاي خيلي خوبي مينويسي
    خوشحالم كه باهاتون آشنا شدم.

    پاسخحذف